Novi Sad
02.06.2010.
17:19 > 08:45
U novosadskim osnovnim školama počele su da se sprovode ankete među roditeljima u vezi sa poboljšanjem bezbednosti dece.  
  • piplfoks

    07.06.2010 07:29
    Kako se ovde vode obimne i zanimljive rasprave o uniformama, prosto divota; sve bi to bilo još lepše kad bi se vi uopšte pitali. Pa ni najprostojnija i najuljuđenija deca neće pristati da ih bilo ko uteruje u nekakvo đubre, a kamoli deca koje roditelji nisu u stanju da nateraju da se pristojno obuku, ili da se ne šminkaju u šestom osnovne. Samo je pitanje hoće li roditelji dozvoliti da im neko zamazuje oči čitavim ovim pitanjem i da li će biti dovoljno glupi da puste da se neko bogati na tenderu za uniforme. Deca ih sasvim sigurno neće nositi - ali verovatno će se dobro prodavati na internetu.
  • Jedan calac

    06.06.2010 10:39
    POZDRAVLJAM INICIJATIVU!
    Skolske uniforme treba uvesti iz vise razloga: Socijalno pojednacavanje - Urednost - Disciplina. Ovom prilikom ne mislim da uniforme iz doba socijalizma - ali bi se mogli uvesti sakoi sa grbovima skole - kao na Zapadu. Roditelji danas ne vode racuna kako im deca idu u skolu - a i sam imam prilike da vidim devojcice nasminkane u 7-8 osnovne. Dalje - nisam za restrikciju mobilnih - osim da budu iskljuceni za vreme nastave. Roditeljska kontrola mislim da je suvisna - mada roditeljski saveti treba da odlucuju - cak i o nastavnicima i profesorima - ako ima problematicnih - da se oni iskljuce iz skole. Isto tako bih uveo vecu disciplinu i kazne za bezobrazluk ucenika. Da ne kazem nesto vece.
  • mama

    05.06.2010 06:13
    kao mama tri mladja djaka molim da mi se objasni kako ce se finansirati te uniforme i kako ce mi deca pomocu tih uniformi javiti da umetsto 5 casova imaju 3 i da dodjem po njih jer nema sanse da pored stoke koja obitava u gradu idu samo kuci narocito popodne!!!
    stvar je vaspitanja i dece i roditelja i NASTAVNOG osoblja i TETKICA i OBEZBEDJENJA kako ce nam proci deca u skoli i dok se sve ta pojedine zatastakava kakvo su *ranje napravili u skoli a drugi se ribaju nece biti napretka
    roditelji su ti koji decu treba da upute kako se koristi mobilni a ne da se isti zabrane pa ako vas mrzi da se bavite detetom a vi mu ne kupujte mobilnisto se tice zadirkivanja po osnovi oblacenja pa ispod uniforme ce se videti patike i pantalone ili hulahoke a i fizicko se radi bez uniforme - tako da opaska nije vise na mestu
    saglasna sa Vladimirom

  • Limanac

    04.06.2010 18:54
    koješta
    Ruke se u Miletićevoj ulici uveliko trljaju. Nabavke uniformi, prebacivanje odgovornosti na roditelje... Doba je pljačke, otimanja, maltretiranja.... dokle pa jel smo ovo birali? Gde god se okrenem tuga i jad. Ljudi su izgubili svaku nadu a sad treba uzeti pare na onome na čemu smo najosetljiviji, na našoj deci. Ne mogu više.
  • roditelj sa klise

    04.06.2010 04:38
    uniforme suvišne kao i mobilni
    Ljudi pa onaj ko ima interes da uđe u školu ili dvorište naći će način. FALSIFIKUJU SE NOVČANICE A DA NEĆE UNIFORME. OBEZBEĐENJE TREBA DA RADI MALO REVNOSNIJE SVOJ POSAO A NE DA PLAĆAMO MAGLU.
    Protv sam nošenja mob. telefona u školu.
  • jedan od mnogih razočaranih

    03.06.2010 16:22
    Ako je ovo rešenje svih problema, onda gradska vlast očigledno kozmetičke promene smatra uspehom.
    Slažem se u potpunosti sa nekima koji su ovde već dali komentar da iz ovog predloga proizlazi priznanje da problemi postoje. Mobilni telefon može da bude upravo najbolja sigurnost detetu jer će uvek moći da se javi svom roditelju ako to zatreba. Škola treba da reguliše pravilima da se telefon ne sme upotrebljavati da ometa nastavu i da u suprotnom uvede kazne, a ne da se zabranjuje njegovo korišćenje.
    Roditeljska dežurtsva su anarhija na mala vrata jer se roditelji i onako previše mešaju u rad nastavnika. Činjenica je da je poverenje u nastavnike ozbiljno poljuljano otkrićem pedofila ali ne može se generalizovati. Ideja oko uvođenja uniformi može imati značaj jedino da se spreče sve veće socijalne razlike između dece, što je takođe bolno pitanje koje se ne može gurati pod tepih, ali ne vidim kako će pomoći bezbednosti dece, osim što će uštedeti kućni budžet kada je u pitanju odeća i obuća dece na početku svake školske godine.
  • vaspitanje

    03.06.2010 15:44
    Uslov za sprecavanje kriminala u skolama je samo jedan.Pozvati roditelja deteta koji unistava skolsku imovinu i roditelj da nadoknadi stetu, pozvati roditelja ako je njegovo dete nasilnicko i roditelj da ide na casove edukacije, kako vaspitati dete, jer osnovni uzrok svih oblika kriminala od malih nogu je VASPITANJE deteta od strane roditelja, odnosno poridice.
    To se nece dogoditi jer je vrh vlasti sam kriminalan i eto pravolinijskog kriminala sve do samoga dna
  • Violeta

    03.06.2010 11:54
    Plisana revolucija
    Majka sam dvoje dece ali jedno je vec u srednjoj skoli a jedno jos u vrticu. Pratim vec godinama razne pokusaje da se deca obuzdaju i da nam skole opet budu sigurne kao nekad. Bojim se da je i ova anketa samo jos jedan takav pokusaj, koji nece dati nikakve rezultate. Prosvetni radnici i mi roditelji prebacujemo krivicu i odgovornost jedni drugima a deca trpe.
    Gospodja Milica Novkovic je napisala sjajnu knjigu "Porodicni bukvar".
    Kada bi se ljudi sa vrha okrenuli na tu stranu i u skole umesto raznih anketa uveli stvaralacko vaspitanje.
    Roditelji umesto da prebacuju odgovornost na ucitelje i nastavnike,da pomognu svojoj deci da se na pravi nacin nose sa svim onim sto ih moze zadesiti kad napuste toplo porodicno gnezdo.
    Treba nam kolektivno podizanje svesti, da nam je porodica ugrozena, i da to skole nemogu promeniti.
  • Gari

    03.06.2010 10:51
    Elem
    Uniforme su potrebne zbog izjednacavanja ucenika, tj. da oni bogatiji ne bi zadirkivali siromasnije, a koriscenje telefona treba zabraniti (ne i nosenje) u skoli i skolskom dvoristu i tacka. To se moze resiti i ometacima. Ovo za dezurstva roditelja je cista glupost.
    Zapravo, najveca greska je sto nastavnici danas ni ne smeju da fizicki kazne nevaljale. A ranije, pre dvadesetak godina, kad te uciteljica povuce za zulufe, ima da si miran k'o bubica.
  • bns

    03.06.2010 09:58
    Bravo Vladimire!
    Vladimire, beš ste lepo izneli probleme. Osnovni je problem u tome što roditelji ne vaspitavaju svoju decu. Te greške niko ne može ispraviti, ni uniforma, ni dežurstvo, niti zabrana mobilnih telefona. Najbolje da uvedemo modernu inkviiziciju, umesto da se bavimo vaspitanjem i obrazovanjem svoje dece.
  • lolica

    03.06.2010 07:57
    hoću u školu
    slažem se sa roditeljima u prethodnim komentarima.
    pa najbolje da svaki roditelj ide sa svojim detetom u školu i tako ga čuva od .....čega i koga?
    Znači priznaju da su deca nebezbedna u školama, e dokle smo dogurali. Bezbednost vide u uniformama, kakva glupost? Pa ko se ovde pravi lud.
    Ako ne znaju svoj posao, neka daju ostavku.
  • Aha

    02.06.2010 21:41
    Grrrr...
    E sta sve nece izmisliti...dezurstva roditelja, zabrana telefona...sve je to bezveze...problem je u nedostatku kucnog vaspitanja...roditelji su zapustili svoju decu, nisu im usadili prave vrednosti i sad ocekuju da neko drugi prevaspitava njihovo dete...Deca gledaju previse televiziju, Farmu i Velikog brata i usvajaju pogresne obrasce ponasanja...Ja nisam tako davno zavrsila skolu , pa mi nije trebalo obezbedjenje, uniforma ili dezurni roditelj...Sustina je , da roditelji treba da vode racuna o svojoj deci i eventualno da se uvede zakonska mera za roditelja ako dete nekog udari, povredi , otme novac od uzine...Pa kad roditelj par puta oseti na svojoj kozi koliko je "dobro" vaspitao svoje dete, drugacije ce sve da bude.
    A sto se tice pedofila, mislim da nema nekog "testa" kojim bi se oni otkrivali..ali zato kad se desi neki ovakav slucaj, pedofila kamenovati , ustrojiti na sred trga za primer drugima koji imaju slicne nagone , ideje...
  • mama

    02.06.2010 20:31
    Obrišite naočare
    Svesni su gradski oci koliko su nam deca ne zaštićena u školama, ali avaj, to ne mogu priznati na glas, pa će sada pokušati da se sakriju iza ovih smešnih anketa. Pozivam roditelje da se ne odazivaju na dežurstva koja hoće da nam nametnu samo zato da bi se ogradili i odrekli odgovornosti (koja im pripada) za bezbednost naše dece tokom boravka u školi. Paradoks je što hoće da ukinu nošenje mobilnih telefona u školu, a telefoni mogu biti spasonosni u slučaju da se deci naruši bezbednost ili ako se nađu u nekoj nevolji. Radi bezbednosti naravno da treba sprečiti izlazak dece iz školskog dvorišta za vreme velikog odmora, a što se tiče uniforme, moje pitanje je čemu ona služi i imam još jedno pitanje: Da li je moje dete bezbedno tokom boravka u školi? Ja, roditelj, zahtevam da mi odgovorite na ovo pitanje, a ne da zamenjujete teze (kao u anketi), pa da vi mene pitate šta ja "mislim" da li je moje dete bezbedno u školi. "Dobar" pokušaj zamagljivanja istine.
  • roditelj

    02.06.2010 20:11
    Donekle se slažem, ali zar nismo svedoci da je najveća opasnost po decu došla upravo iz same škole i to od onih koji bi trebalo da brinu o njima.

    Uniforme i roditeljsko dežurstvo mogu povećati bezbednost dece u odnosu na opasnost van škole i glasam za oba predloga, ali neka nadležni kažu šta će učiniti da spreče skandale kao što je bio onaj u školi u Petrovaradinu, kada je otkriveno da je nastavnik bio pedofil.
  • Vladimir

    02.06.2010 19:09
    Bezbednost dece?
    Mozda sam priglup, ali nijedna od mera mi ne deluje kao usavrsavanje bezbednosti dece. Naprotiv!

    1. Mobilni - nije problem u telefonima vec u vaspitanju. I dalje ce se desavati sve kao i do sad, samo sto za to nece postojati dokazi i/ili se nece znati.

    2. Uniforme - sta sprecava djake da skinu uniformu pre nego sto pobegnu sa casa? I, opet, kako to poboljsava bezbednost?

    3. Dezurstva roditelja - ovo je najveca nebuloza:

    - Mnogi ce odbiti da dezuraju
    - Roditelji primaju platu za posao koji rade, a ne za posao koji prosvetni radnici treba da rade. Kako ce dobiti slobodne dane?
    - Sta ja mogu da kazem tudjem detetu? Treba da im ulazim u toalete da ih kontrolisem???
    - Sta ima neki tamo roditelj koga ne poznajem da kontrolise moje dete, u toaletu???
    - Najavila se ostrija kontrola prosvetnih radnika, a na kraju cete pustiti sve po redu u skolske zgrade? Ko ce da kontrolise roditelje?

    Zbog toga zaokruzujem "NE" na sva pitanja u anketi. Po savesti, pa kako bude, a postovacu odluke vecine ma kakve one bile...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna